L'Ajuntament de la Vila Joiosa s'incorpora de nou al Grup d'Acció Local de Pesca de la Marina

El regidor de Pesca, Carlos Soler, ha participat a la reunió del Galp La Marina, que s'ha celebrat a Calp i en què s'ha aprovat el pressupost dels propers sis anys.

L'Ajuntament de la Vila Joiosa s'ha reincorporat al Grup d'Acció Local de Pesca (Galpe) de la Marina. El regidor de Pesca, Carlos Soler, ha participat a la reunió que s'ha celebrat a Calp a la qual han assistit també els representants dels ajuntaments de Calp, Dénia, Xàbia, Teulada, Altea, Benidorm i El Campello, a més del patró major de la Confraria de Pescadores de Calp.

A la trobada, els assistents han acordat els projectes a desenvolupar de forma col·laborativa i han aprovat el pressupost de l'entitat durant els propers sis anys, la quantitat dels quals ascendeix a 2.688.000 euros. Amb això, cadascun dels vuit municipis integrants poden disposar de fins a 200.000 euros a l'any per desenvolupar els seus projectes de desenvolupament local. A més, s'han establert els objectius i s'han traçat les línies d'actuació, entre les quals destaquen projectes de promoció del patrimoni cultural, la instal·lació de plaques fotovoltaiques als ports i edificis de les confraries per facilitar l'autoconsum d'energia sostenible, iniciatives que dinamitzen la sostenibilitat del sector pesquer, la diversificació d'activitats com la pesca turisme i les mesures per reduir l'impacte mediambiental.

El regidor de Pesca, Carlos Soler, explica que “resulta essencial formar part del Galp, ja que la pesca és un dels motors econòmics de la Vila Joiosa, a més que configura la nostra fisomia com a poble”. En aquest sentit, Soler va exposar que “l'equip de govern té diversos projectes per desenvolupar amb la col·laboració del Galp, com l'elaboració d'informes de recerca sobre l'estat del mar Mediterrani per justificar les desmesurades mesures imposades per la Unió Europea al sector pesquer, així com altres vinculats a la recuperació del patrimoni i desenvolupament del sector”. A més, Soler apunta que “quan vam arribar al govern local, vam pagar les quotes pendents d'anys anteriors per part de l'Ajuntament de la Vila Joiosa al Galp, ja que el nostre objectiu era recuperar la nostra integració en este col·lectiu que beneficia, no només el sector pesquer, sinó també al municipi”.

L'Alcalde Marcos Zaragoza ja va anunciar, fa un parell de setmanes, la reincorporació de l'Ajuntament de la Vila Joiosa al Galp de la Marina, a l'entitat del qual es destinen 6000 euros de la partida pressupostària de 2024. El Galp de la Marina és una entitat sorgida al marc del Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP) per dissenyar i desenvolupar al territori una Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu (EDLP) per a la gestió de les ajudes europees, permetent centrar les actuacions i recursos en les prioritats definides pels diversos agents d'aquesta zona de la Marina Baixa i Alta.

Notícia publicada el 22 de Febrer de 2024