La Vila Joiosa recicla un 20% més de vidre a la campanya estival

La Vila Joiosa ha reciclat 200 tones de vidre durant l'estiu, un 20 % més que el 2016 ● Ecovidrio lliura el guardó 'Iglú Verd' que reconeix el compromís dels ciutadans i professionals hotelers amb el reciclatge de vidre ● En l’àmbit nacional, la campanya ha comptat amb la participació de 6.300 establiments hotelers de 80 municipis costaners que han aconseguit reciclar més de 27.900 tones d'envasos de vidre

El Pla integral de reciclatge a l'estiu de Ecovidrio, entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge dels residus d'envasos de vidre a Espanya, i l'Ajuntament de la Vila Joiosa ha aconseguit reciclar 200 tones de vidre durant l'estiu, un 20 % més que en el mateix període de l'any anterior.

La Vila Joiosa ha rebut el guardó 'Iglú Verd' per haver superat la xifra de reciclatge de vidre respecte de l'any anterior. El premi és un reconeixement al compromís de ciutadans i professionals hotelers amb el reciclatge de vidre i la sostenibilitat.

Ecovidrio ha incrementat l'abast i la dimensió del Pla integral de reciclatge de vidre en el període estival, una iniciativa que persegueix sensibilitzar l'hoteleria i incrementar les dades de reciclatge de vidre durant els mesos d'estiu. En aquesta edició, un total de 40 establiments hotelers de la Vila Joiosa han col·laborat amb l'entitat, una dada important donat la influència del sector hoteler, que genera el 50 % dels residus d'envasos de vidre d'un sol ús. A més, l'època estival és vital per al reciclatge de vidre, un període en el qual es recull el 30 % del total del vidre reciclat durant l'any.

Els resultats obtinguts s'han aconseguit gràcies a la col·laboració dels professionals hotelers de la Vila Joiosa i la dotació de mitjans per part d’Ecovidrio. Amb l'objectiu de facilitar la col·laboració ciutadana, s'han lliurat 5 cubs adaptats a les necessitats dels professionals hostalers i s'ha ampliat la freqüència de recollida de vidre per gestionar adequadament l'augment de l'activitat en aquest sector.

El Pla integral ha comptat amb la participació de 80 municipis costaners de tot el país i més de 6.300 establiments hotelers. La campanya ha aconseguit reciclar en total més de 27.900 tones d'envasos de vidre, que han evitat les emissions de CO2 equivalents a retirar de la circulació 4.500 cotxes.

Hoteleria sostenible

Els establiments hotelers més compromesos han resultat guanyadors d'una classe magistral amb Ángel León, al seu restaurant Aponiente guardonat amb dues estrelles Michelin. Així mateix, tots els establiments hotelers que han participat en la campanya poden consultar si han resultat guardonats en la pàgina web de la iniciativa www.tomanotareciclavidrio.es amb packs experiència, entre altres premis.

Ángel León, conegut com el 'Chef del Mar' i impulsor de la sostenibilitat en l'alta cuina amb iniciatives com el reciclatge de peixos de rebiug, ha estat l'ambaixador de la campanya 'Pren nota, recicla vidre'. El xef ha creat un gelat marí sostenible i ha fet una crida a ciutadans i professionals de l'hoteleria per animar-los a reciclar vidre en aquesta època.

Dades de reciclatge de vidre a la Vila Joiosa

Segons les últimes dades relatives al 2016, els ciutadans de la Vila Joiosa van reciclar un total de 547.870 quilograms de vidre, el que suposa que cada habitant va reciclar de mitjana 16,3 kg.

Respecte de la taxa de contenerització, la Vila Joiosa se situa amb una mitjana de 204 habitants per contenidor i compta, actualment, amb un total de 165 iglús per als residus d'envasos de vidre instal·lats.

Sobre Ecovidrio

Ecovidrio és l'entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge dels residus d'envasos de vidre a Espanya des de 1998. La companyia s'encarrega de gestionar íntegrament la cadena de reciclatge: iniciatives de sensibilització, recollida selectiva, transport i tractament de residus d'envasos de vidre i la posterior comercialització.

Ecovidrio proporciona un servei públic i universal per al ciutadà i posa a disposició de les companyies que envasen els seus productes en vidre un model de gestió eficaç i eficient, tant des de la perspectiva ambiental com econòmica.

Actualment, un total de 8.000 companyies envasadores fan possible, a través de la seua aportació, el sistema de reciclatge. Els sectors integrats en Ecovidrio representen més del 3 % del PIB espanyol i comercialitzen el 99 % dels envasos de vidre.

Notícia publicada el 14 de Novembre de 2017