Els Moros i Cristians de la Vila 2018 ja tenen cartell anunciador i portada per a la revista de festes

El guanyador del concurs del cartell anunciador ha estat Rubén Lucas García, mentre que Juan Diego Ingelmo Benavente és l'autor del disseny guanyador per a la portada de la revista

Un total de 14 cartells i 13 portades han optat aquest any al concurs convocat per l'Associació de Moros i Cristians Santa Marta per a les festes de 2018.

Es tracta d'una convocatòria pública, oberta a la participació de tots els festers de la Vila, per triar per votació popular els 10 finalistes del cartell anunciador de les festes i el disseny que il·lustrarà la portada de la revista. L'alcalde de la Vila, Andreu Verdú, i diversos membres de l'Equip de Govern van acudir la setmana passada a visitar els treballs exposats a l'Associació Santa Marta i van participar en la votació com la resta dels festers.

Divendres de nit es va tancar el termini per aquesta votació popular. A partir d'aquí, un jurat tècnic i un altre popular es van encarregar de realitzar la selecció i designar, finalment, els guanyadors entre 4 finalistes de cada categoria.

Aquest jurat l'han integrat la regidora de Festes, Marta Sellés, el president de l'Associació de Santa Marta, Jose Llinares Pérez, el representant del Rei Moro 2017, Bartolomé Mayor Ballesta i també el del Rei Cristià, Manuel Lloret Llorca.

Després de tot el procés, l'Associació ha fet públic el nom dels guanyadors:

Cartell Moros i Cristians 2018: Rubén Lucas García, natural de la localitat murciana de Torreaguera. El seu treball representa la silueta de Santa Marta, el fons mostra un paisatge i diversos elements característics de la Vila Joiosa com el Desembarc, les cases de colors o el castell.

Portada Revista de festes 2018: Juan Ingelmo Benavente, natural de Borriana (Castelló). Aquest disseny presenta un fons negre sobre el qual es dibuixa una gran lletra V (de la Vila). La grafia s'omple amb les siluetes del Rei Moro i el Cristià com a figures decoratives principals i al seu voltant, altres motius com relacionats amb les festes i el municipi.

En ambdues propostes destaca l'aposta ferma pel colorit, encara que l'estil i la tècnica de cadascuna d'aquestes són molt diferents.

Per la seua banda, la regidora de Festes, Marta Sellés, ha destacat «com d’importants són aquests dos elements per a les Festes de Moros i Cristians de la Vila, ja que són la nostra targeta de presentació». En aquest sentit, Sellés ha assegurat que «és important que es mantinga l'excel·lent qualitat dels treballs presentats i, per descomptat, aquest any ho hem aconseguit. Estem encantats amb les propostes guanyadores perquè ens representen molt bé i han sabut plasmar i transmetre l'essència de les nostres festes».

El premi al millor cartell està dotat amb 800 € i el de la portada amb uns altres 400 €. Els guardons es lliuraran durant el Festival de Música Festera, dins la programació que commemora les Llàgrimes de Santa Marta.

Notícia publicada el 15 de Gener de 2018