El Centre Ocupacional i Residència Les Talaies aprova per al 2018 un pressupost de 2.454.120 €

La Generalitat ha incrementat aquest any un 25 % la subvenció al centre, el que permetrà millores en el servei als usuaris i garanteix el manteniment de les instal·lacions

La Junta de Govern de l'Organisme Autònom Local Parra Conca, encarregada de la gestió del Centre Ocupacional i Residència Les Talaies, ha donat llum verda als pressupostos del centre per al 2018, que ascendeixen a 2.454.120 euros.

En el capítol d'ingressos, destaca l'increment del 25,14 % de la subvenció rebuda de la Generalitat Valenciana aquest any. L'aportació és de 2.428.820 euros, fet que suposa 487.000 euros més respecte del 2017. La resta d'ingressos provenen de partides menors, com ara les quotes que els usuaris paguen pel transport o alguns donatius.

Pel que fa a les despeses, les majors partides correspon al capítol de personal, amb un total de 1.828.307,85 euros, i al del funcionament i activitat del centre, que ascendeix a 622.062 euros. Aquest pressupost haurà de ser aprovat al febrer pel Ple municipal.

L'aportació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives s'emmarca dins un conveni de col·laboració amb la Fundació Parra Conca que data de novembre de 1998. No obstant això, el increment important de la subvenció rebuda aquest any obeeix a la voluntat de l'actual Govern autonòmic d'augmentar la dotació pressupostària per a finançar les entitats locals que es dediquen a l'atenció de persones amb diversitat funcional.

En aquest sentit, l'alcalde de la Vila, Andreu Verdú, s'ha mostrat molt satisfet i ha explicat que és la demostració que «en municipis com el nostre també arriben els efectes positius de l'anomenat 'Govern del canvi' que prioritza les persones per sobre d'altres interessos». A més, Verdú ha agraït «la gestió de la Junta de Govern de la Fundació Parra Conca i de la Direcció del centre, així com l'esforç per tirar endavant aquests pressupostos, fonamentals per seguir desenvolupant una important tasca social».

Per la seua banda, la directora del Centre Ocupacional i Residència Les Talaies, Neus Llopis Lloret, ha explicat que «aquest increment de l'aportació de Conselleria ens permetrà seguir desenvolupant projectes i programes importants, que afecten tant a la qualitat del servei que reben els usuaris com al bon manteniment de les instal·lacions del Centre. És una bona notícia a la qual pensem traure-li tot el rendiment que puguem».

Notícia publicada el 24 de Gener de 2018