El Ple de la Vila debatrà el seu suport a una moció sobre les pensions aprovada per l’FVMP

L'Equip de Govern portarà el dimarts a la Comissió de Benestar Social la proposta que inclou, entre d’altres qüestions, acords per garantir el Sistema Públic de Pensions

L'Equip de Govern municipal, integrat per PSPV-PSOE, Gent per la Vila i Esquerra Unida, proposa portar al Ple de l'Ajuntament de la Vila la proposta per sumar-se a una moció sobre les pensions remesa des de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP). La Junta de Portaveus d'aquest organisme ha aprovat la proposta, amb els vots a favor de PSPV-PSOE, Esquerra Unida i Compromís, l'abstenció de Ciutadans i el vot en contra del Partit Popular.

La moció proposa acords relacionats amb diversos aspectes de les pensions. D'una banda, manifestar la defensa pel Sistema Públic de Pensions, racionalitzant, si cal, altres partides i incrementant els ingressos del sistema. També proposa garantir el poder adquisitiu de les pensions i recuperar l'actualització d’aquestes d'acord amb l'IPC. Eliminar el factor de sostenibilitat que estableix la Llei 23/2013, que reduirà les pensions de jubilació en funció de l'esperança de vida, a partir l'1 de gener del 2019.

La proposta també fa referència a la necessitat de garantir el finançament de la Seguretat Social, amb mesures que equilibren el sistema financer. A més, promou intensificar la lluita contra l'ocupació irregular i el frau a la Seguretat Social. D'una altra banda, l'acord preveu demanar que s'adopten mesures específiques per a l'eliminació progressiva de la bretxa salarial entre homes i dones, adoptar mesures contra el desequilibri real de les pensions i remetre el document al Ministeri de Treball.

L'alcalde de la Vila, Andreu Verdú, ha posat en relleu que «és important que les institucions ens mobilitzem en la lluita activa per garantir el Sistema Públic de Pensions. A més, ara mateix la societat civil està clamant per la pèrdua del poder adquisitiu de les persones jubilades i certes retallades socials que els afecten directament. És important escoltar aquestes demandes i canalitzar-les a través de les vies que tenim al nostre abast».

Recordem que en el Ple de setembre l'Ajuntament de la Vila ja es va sumar a les reivindicacions de la UGT i de CCOO en la defensa d'un Sistema Públic de Pensions, per garantir el manteniment del contracte social i de la redistribució de la riquesa. En aquella ocasió, l'adhesió va tirar endavant amb els vots a favor de PSPV-PSOE, Gent per la Vila, Compromís i Esquerra Unida, i l'abstenció del Partit Popular i Ciutadans.

Notícia publicada el 01 de Març de 2018