Veïns i voluntaris retiren 1.000 quilos de residus a la Vila Joiosa

La campanya 'Mans al riu' elimina 10 tones d'escombreries a 32 municipis valencians

Un grup de 40 persones s'ha coordinat per a dur a terme la neteja de la zona del riu Amadòrio i retirar residus xicotets, com ara papers, plàstics, ampolles, llaunes i alguns enderrocs. En total, les persones voluntàries van omplir unes 50 bosses industrials, amb uns 1.000 quilos d'escombreries.

«Voldria agrair totes les persones voluntaris i la Fundació Limne la participació en aquesta iniciativa. Passem una jornada de convivència i conscienciació sobre la cura i respecte al medi ambient, la qual, a més, va servir per deixar la zona del riu molt més neta. Espere que aquesta acció haja servit, a més de per millorar la zona, perquè els ciutadans s'adonen de la importància de no tirar residus» ha comentat Pedro Alemany, regidor de Medi Ambient.

L'acció va estar emmarcada en la campanya «Mans al Riu» de la Fundació Limne, que, en total, va reunir 850 voluntaris d'una trentena més de localitats valencianes que s'han unit per netejar els residus que s'han trobat en els marges dels rius de la seua població. La campanya continuarà al juny i sumarà la participació d'altres municipis, fins arribar als 40 que l'organització s'ha proposat, gràcies al suport de Libera i Global Omnium.

La campanya «Mans al Riu», que se celebra des de l'any 2010, és una iniciativa de la Fundació Limne que té per objecte fer pública la situació i l'estat de conservació dels rius i riberes sobre els quals s'actua, fomentar la consciència ciutadana cap a la conservació dels rius i netejar de residus els entorns naturals en què s'actua.

L'estimació global de pes recollit, entre bosses i residus voluminosos, deixa la xifra de 10.830 quilos retirats dels espais fluvials. «Aquest any hem tingut més participació en la campanya i també hem actuat en trams amb gran problemàtica de residu voluminós, el que ha fet que s’arribaren a xifres rècord de recollida».

La Fundació Limne lamenta que «encara persisteix, en algun municipi i per part de veïnat incívic, el mal costum d'usar el riu com a abocador i posa de manifest que part de la població no fa ús dels serveis de recollida dels ajuntaments o de la xarxa d’ecoparcs» i defensa la necessitat de conservar i millorar els nostres espais naturals i del potencial del voluntariat ambiental per rebutjar vells hàbits.

Notícia publicada el 26 d’Abril de 2018