Els escolars han plantat espècies com a romer, pi blanc i pi pioner, llentiscle i coscolla
L’Ajuntament de la Vila Joiosa, a través de la Regidoria de Medi Ambient, ha realitzat una jornada de reforestació en la Malladeta pel Dia de l’Arbre. En l’activitat d’aquest divendres han participat 180 alumnes de 1r d’ESO de l’IES Malladeta.
Els escolars han estat tutoritzats per alumnes dels cicles formatius de jardineria i paisatgista i acompanyats pels seus tutors i professors. A més han completat la jornada amb tres tallers: un d’història amb la participació d’una guia de Vilamuseu; i altres dos de biologia i sanitat vegetal, a càrrec dels corresponents departaments de l’IES.
Personal de l’Ajuntament de la Vila Joiosa, de les regidories de Medi Ambient i Parcs i Jardins, han aportat el personal, eines i materials necessaris així com el camió cisterna. Les espècies que s’han plantat en aquest paratge han sigut romer rèptil i oficials, pi blanc i pi pinyer, llentiscle i coscolla.
Amb aquesta reforestació es pretén complementar la vegetació autòctona present en aquest paratge i substituir les marres de plantacions d’anys anteriors. A tot la plantació se li subministrarà reg per degoteig per a assegurar la seua supervivència.
El regidor de Medi Ambient, Carlos Soler, va indicar que “aquesta activitat pretén generar consciència ambiental i implicar els més joves en la cura del nostre entorn”. Amb aquesta programació, l’Ajuntament de la Vila Joiosa reafirma la seua aposta per la sostenibilitat, l’educació ambiental i la recuperació dels espais naturals, consolidant el Dia de l’Arbre com una cita anual de referència en el municipi.