La Vila Joiosa es vestirà de tradició i devoció amb l’arribada de la seua Setmana Santa

Regidoria: Festes

Aquest diumenge se celebra la festivitat del diumenge de Rams i el programa s’estén fins al diumenge de Resurrecció

La Vila Joiosa viurà la passió i la devoció de la Setmana Santa als seus carrers, amb els trasllats i processons de les diferents imatges, a més de les celebracions litúrgiques que organitza la Junta Major de Confraries i Germanors de Setmana Santa amb la col·laboració d’Ajuntament de la Vila Joiosa.

Aquest diumenge, 29 de març, tindrà lloc la festivitat de diumenge de Rams amb la qual arranca la Setmana Santa de la Vila Joiosa. La confraria Jesús Triunfante rememorarà l’entrada de Jesús a Jerusalem al llarg del trajecte, en el qual la imatge, popularment coneguda com “la burreta”, processionarà acompanyada de xiquets i xiquetes vestits d’hebreus i centenars de veïns portant palmes i rams a les seues mans. Serà a les 11:00 hores i, després de la benedicció de les palmes a les portes del Centre de Dia, la comitiva recorrerà el carrer Alacant, Pelayo i travessarà el riu Amadorio a l’altura de la seua desembocadura per a submergir-se en el barri històric a través de la plaça Sant Cristòfor. Després de recórrer els estrets carrers del barri antic, arribarà a la plaça de l’església de La nostra Senyora de l’Asunción, on s’oficiarà la missa de diumenge de Rams. El diumenge de Rams també se celebra en la parròquia de Sant Antoni Abad a les #10:45 hores i en la parròquia La nostra Senyora del Carmen a les 12:00 hores.

El Dilluns Sant, 30 de març, els carrers del barri antic acolliran la processó de la confraria de La nostra Senyora de la Caritat. Durant el recorregut, que arranca a les 21:00 hores des del carrer Pou, es resaran els set dolors de la Verge amb l’actuació de la coral juvenil de l’Ateneu Musical i acompanyats per l’Agrupació Musical Mediterrani.

El Dimarts Sant, 31 de març, arribarà el trasllat més antic de la Vila Joiosa. Des de l’Ermita de sant Antoni Abat, a les 21:00 hores, partirà la “baixada del Nazareno”. Centenars de veïns acompanyaran a la confraria del nostre Pare Jesús Nazareno des del barri de l’Ermita fins a l’església de La nostra Senyora de l’Asunción.

El Dimecres Sant, 1 d’abril, la confraria Crist de la Fe protagonitzarà la processó del silenci a les 22:00 hores. Els devots acompanyaran la imatge de Crist en la creu des de l’ermita de Sant Bartolomé, en el barri del Pati Fosc, per carrers del centre urbà, fins a l’església de La nostra Senyora de l’Asunción. Els carrers del recorregut es mantindran a les fosques, ja que s’apagarà la il·luminació perquè només la llum tènue dels ciris que porten els penitents il·lumine el rostre de Jesús. Només el ritme d’un tambor trencarà el silenci del pas.

El Jueves Sant, 2 d’abril, és el torn de la confraria Ecce Homo. Els penitents processionaran a les 21:00 hores el solemne trasllat de la imatge del “Senyor de la Canyeta” des del carrer Camí Vell de València, al llarg del carrer Colón, fins a l’església de La nostra Senyora de l’Asunción.

El Divendres Sant, 3 d’abril, arriba el dia més intens. A les 6 del matí eixirà la confraria de la Santa Dona Verónica des de l’església de la Verge del Carmen i recorrerà el carrer Colón fins a arribar a la plaça de la Generalitat, on, amb els primers llamps de sol, la imatge de la Verònica protagonitzarà la fervorosa trobada amb la imatge del Nazareno, que baixa de l’església de La nostra Senyora de l’Asunción. La trobada de totes dues imatges representa el gest de Verónica d’assecar-li el rostre a Jesús durant els seus passos amb la creu. Les confraries Ecce Homo, Santa Dona Verónica, El nostre Pare Jesús Nazareno i Crist de la Fe participaran en la processó del Calvari, que es dirigeix, des de l’església de La nostra Senyora de l’Asunción fins a l’Ermita de la Verge de la Salut, on se celebrarà el Viacrucis i el sermó de les set paraules.

A la vesprada, dol i silenci en la solemne processó del Sant Enterrament que recorrerà els carrers del centre urbà des de les #20:00 hores. La processó eixirà de la plaça de la Generalitat i en ella processionaran les confraries Jesús Cautivo, Santa Dona Verónica, El nostre Pare Jesús Nazareno, Crist de la Fe, La nostra Senyora de la Caritat, Sant Sepulcre i La nostra Senyora dels Dolores fins a arribar a l’església de La nostra Senyora de l’Asunción.

El diumenge 5 d’abril, se celebrarà el diumenge de Resurrecció i la confraria Resurrecció i Gloria partirà de l’ermita de Sant Bartolomé amb la imatge de Jesús Resucitado a les 10:45 hores, mentre que la confraria de la Verge dels Dolores eixirà del temple Crist Resucitado amb la imatge de la Verge de Gloria amb la finalitat de protagonitzar l’esperada trobada entre les imatges de mare i fill, també a les 10:45 hores.

Davant les portes de la finca de la Barbera, a la cantonada entre el carrer Barranquet i avinguda de Benidorm, es representarà el “angelet” que recitarà el vers de Pasqua. Després de l’anunci de la bona notícia, es produirà l’emocionant trobada entre les imatges de Jesús Resucitado i la Verge. Ambdues recorreran els carrers del centre urbà inundades per al·leluies i els sons dels típics “xiulets” que fan sonar els més xicotets mentre acompanyen les imatges en alegre processó fins al temple Crist Resucitado, on, seguidament, s’oficiarà la missa de diumenge de Resurrecció.

Finalment, el dilluns 13 d’abril se celebrarà la festivitat de Sant Vicent Ferrer. Com mana la tradició, a les #9:00 hores, tindrà lloc la processó del Santíssim Sagrament, més coneguda popularment com “processó dels combregats”, l’itinerari del qual recorrerà els carrers on resideixen els veïns malalts.

El regidor de Festes, Jaime Santamaría, va indicar que “la nostra Setmana Santa ja és una cita fonamental en el calendari de la Vila Joiosa i congrega no sols a fidels i devots del municipi sinó a visitants que volen conèixer una de les nostres tradicions més arrelades”. L’edil va posar en valor la labor de les deu confraries i la Junta Major per la seua “dedicació constant, que és el que permet que tant residents com visitants experimenten l’espiritualitat d’aquests dies amb la màxima intensitat”.

Compartir:

Notícies relacionades