L’actuació ha comptat amb un pressupost de 192.778 euros
L’Ajuntament de la Vila Joiosa ha finalitzat les obres d’estabilitzat i condicionament mitjançant formigó fluid de diversos trams del camí del Corriol dels Robelles. L’actuació ha comptat amb un pressupost de 192.778 euros.
L’Alcalde Marcos Zaragoza ha signat l’acta de finalització de les obres acompanyat pel regidor de Serveis Tècnics i Síndic de Barri d’aquesta zona, Peyo Lloret; tècnics municipals i membres de l’empresa que executarà els treballs, Vies i Obres Aitana SL.
Marcos Zaragoza va explicar que “aquest camí és un dels més transitats per veïns i residents i presentava una deterioració important pel pas de vehicles i el temps”. L’Alcalde va indicar que “amb aquesta actuació hem millorat la seguretat viària de tots els que circulen per ell i evitem també els problemes d’erosió els dies de pluges intenses”.
El regidor de Serveis Tècnics va apuntar que “la via que s’ha condicionat està situada al nord del municipi i s’han completat tres trams deteriorats, amb sots, i que suposaven un perill per a la circulació dels vehicles”.
L’actuació s’ha executat en tres trams de 83, 108 i 555 metres i ha consistit en l’escarificat, anivellament, anivellament i compactació dels terrenys, així com el condicionament amb formigó fluid. A més, s’ha actualitzat la senyalització vertical de tot l’àmbit d’actuació i s’han col·locat 10 lluminàries LED solars.
En aquestes zones, la xarxa de drenatge és inexistent el que, combinat amb les pronunciades pendents que caracteritzen part del camí, permet que l’aigua fluïsca lliurement sobre la superfície, ocasionant erosió, amb solcs i arrossegaments que dificulten la circulació. L’actuació ha reconstruït aquests trams per a canalitzar aquestes escorrenties mitjançant l’execució de cunetes laterals que redirigisquen l’aigua cap a punts concrets.