L’actuació, realitzada per Serveis Tècnics, s’ha centrat en els carrers Rosa dels Vents, Llebeig i Llevant
L’Ajuntament de la Vila Joiosa, a través del departament de Serveis Tècnics, està duent a terme un pla d’actuació per a adequar prop de 300 escocells d’arbres en el barri de la Cala. En concret, els treballs se centren en el carrer Rosa dels Vents, Llebeig i Llevant.
Treballadors de l’àrea de Serveis Tècnics han treballat en la primera fase d’aquesta actuació amb el condicionament de 300 d’aquests escocells corresponents als exemplars de ficus que s’alcen en aquests carrers. El regidor de Serveis Tècnics, Peyo Lloret, va explicar que “s’ha donat més amplitud a aquests espais al voltant dels arbres perquè les arrels tinguen més espai i no acaben alçant les voreres, la qual cosa produeix danys al paviment”.
L’actuació ha consistit a “eliminar el protector que tenien anteriorment, que era de ferro i estava oxidat en la majoria d’arbres”. A més, “s’han retirat les arrels superficials dels ficus i s’han anivellat les parts danyades dels escocells”.
L’Ajuntament té previst realitzar una segona fase de millora dels escocells en diferents carrers de la Cala després de l’estiu.