Els campus per als més xicotets es realitzen durant 17 dies clau del calendari escolar, com a Nadal, Pasqua i els dies no lectius fixats pel Consell Escolar Municipal i els d’adolescents per Pasqua i estiu
L’Ajuntament de la Vila Joiosa continua apostant per la conciliació laboral de les famílies en els períodes de vacances dels escolars amb la consolidació de les seues “Escoles” en períodes concrets com a Nadal, Pasqua o els dies no lectius.
Este servici s’oferirà durant 17 dies clau en el calendari escolar i està impulsat per les Regidories d’Educació i Servicis Socials i Igualtat dins del marc del Pla Corresponsables.
L’edil d’Educació, Marisa Mingot, i la de Servicis Socials i Igualtat, Maite Sánchez van explicar que esta iniciativa pública “té com a objecte consolidar la garantia de la cura com un dret des de l’òptica de la igualtat entre dones i hòmens”. L’objectiu “és afavorir la conciliació de la vida laboral i familiar de les famílies del municipi. Al mateix temps, promou alternatives d’oci educatiu, saludable i igualitari per a la infància i la joventut local”.
Este servici ha sigut adjudicat a *Trokoló Oci Educatiu SLU i Filies Desenrotllament Comunitari SL després d’un procediment de licitació per a l’adjudicació del servici d’atenció professional a menors en períodes vacacionals. El contracte compta amb pressupost de 50.000 euros anuals i una duració d’un any, prorrogable fins a dos anys addicionals.
La regidora d’Educació va indicar que “el projecte comprén la planificació, organització i execució integral de dos programes diferenciats”. D’una banda, “les escoles de Conciliació per a la infància dirigit a xiquets i xiquetes d’entre 3 i 12 anys (així com menors amb necessitats educatives especials de fins a 18 anys)”. Estes es desenrotllaran durant 17 dies clau del calendari escolar, abastant les vacances de Nadal, Pasqua i els dies no lectius fixats pel Consell Escolar Municipal. El programa “inclou servici de *Matinera des de les 08.00 hores i activitats lúdic-pedagògiques orientades a la coeducació i el desenrotllament integral”, va indicar l’edil.
La regidora de Servicis Socials i Igualtat va indicar que “l’altre programa és el dels Campaments Coeducatius dissenyat específicament per a adolescents d’entre 11 i 16 anys (des de 6é de Primària fins a 4t de l’ESO)”. Este servici “es prestarà en els períodes vacacionals de Pasqua i estiu en diversos espais i dependències municipals, oferint tallers des de la perspectiva de gènere, dinàmiques grupals, activitats a l’aire lliure i aquàtiques”, va afegir Maite Sánchez.
La prestació del servici garantix estàndards de qualitat i seguretat mitjançant ràtios reduïdes de monitoraje per grup, prestant especial atenció a la inclusió de menors amb diversitat funcional. Així mateix, l’equip tècnic adscrit al projecte estarà format per professionals qualificats en l’àmbit sociocultural i de l’oci educatiu, reforçant el compromís amb la igualtat de gènere i el foment de l’ocupació jove.
Les inscripcions per als diferents períodes vacacionals es gestionaran a través de la plataforma virtual habilitada per l’entitat adjudicatària de manera prèvia a l’inici de cada activitat.