La Vila Joiosa instal·larà càmeres de vigilància i control de trànsit per a millorar la seguretat viària

Regidoria: Seguretat i orde públic

La col·locació d’aquesta mena de sistemes se suma a altres mesures de seguretat viària com els passos de vianants intel·ligents o els radars pedagògics

L’Ajuntament de la Vila Joiosa instal·larà càmeres de vigilància i de control de trànsit per a millorar la seguretat viària. La instal·lació i ús de càmeres de vídeo té com a objecte i finalitat la captació d’imatges per al control, regulació, vigilància i disciplina del trànsit.

El regidor de Mobilitat Urbana, Jaime Santamaría, va indicar que “aquests elements ens permetran no sols garantir la seguretat ciutadana sinó poder controlar el trànsit i poder millorar la seguretat viària”. L’objectiu és “no sols poder constatar les possibles infraccions que es comenten en el municipi sinó també prevenir la producció de dades a les persones o béns, així com la comissió de delictes i infraccions”.

La inversió total serà de 75.940,23 euros. L’Ajuntament ha adjudicat aquesta actuació en dos lots: el primer d’ells a l’empresa Gesinen Smart Environment Management S.L. per un import de 38.376,36 euros; el segon a SICE per 37.563,87 euros. La ubicació d’aquestes noves cambres es decidirà sobre la base de criteris tècnics i es preveu que la col·locació estiga acabada en dos mesos.

La situació estratègica de les cambres de control de trànsit “permetrà determinar els fluxos de vehicles en determinats punts de la ciutat per a poder planificar una millor regulació del trànsit”, va indicar l’edil de l’àrea. Les cambres compten, entre una altra tecnologia, amb lector de matrícules i estaran connectades a la plataforma existent (CSS) en les dependències de la Policia Local.

El regidor de Mobilitat Urbana va explicar que “comptar amb més càmeres de vigilància i control de trànsit ens permetrà ampliar el control i vigilància i tenir dades actualitzades del trànsit i de com es comporten els conductors”.

Aquesta mesura se suma a unes altres que s’implantaran a la ciutat per a continuar millorant la seguretat viària. És el cas de la col·locació de passos de vianants intel·ligents en el municipi i la instal·lació de radars pedagògics.

L’Alcalde Marcos Zaragoza va indicar que “la gestió ordenada de la mobilitat va unida a la seguretat viària i amb aquestes noves cambres podrem actuar en punts estratègics de la ciutat i millorar, a més, la regulació del trànsit”.

Compartir:

Notícies relacionades