L’estructura festera tindrà aquest any tres altures i s’alçarà més de 10 metres sobre l’arena de la platja Centre
La Vila Joiosa compta les hores per a les seues Festes de Moros i Cristians i comença a tenir tot llest per als principals actes. És el cas del renovat castell on es representaran diversos dels moments més importants dels dies grans i que ja ha finalitzat el seu muntatge a la platja Centre.
El regidor de Festes, Jaime Santamaría, va explicar que “ja està llest i muntat el castell en l’arena de la platja. Estem molt contents amb el resultat de la reforma que li hem fet”.
L’edil de l’àrea va indicar que “s’ha augmentat una altura més, els metres d’ample i s’han posat dues torrasses i una nova porta principal”. Tot això perquè l’estructura festera lluïsca en tota la seua esplendor durant els dies grans.
L’actual, construït segons el contracte del projecte signat per l’anterior equip de govern local, ha sigut ampliat amb la construcció de dues torrasses frontals i una tercera planta, de manera que la seua grandària augmenta 4 metres d’ample i més de 3 metres d’alt, aconseguint una amplitud total de 12 metres i una altura de més de 10 metres aproximadament.
Com ja va explicar el regidor de l’àrea, s’han afegit a cada lateral del castell una torrassa de 5 metres d’alt i 2 metres de diàmetre, construït amb tauler marí. A més, s’han substituït els panells metàl·lics frontals de la façana del castell de la planta baixa i de la primera planta per aquest material, més resistent i durador, ja que els panells existents, corresponents al projecte inicial, van quedar deteriorats en els actes festers de l’any passat.
A aquestes torrasses es pot accedir a través d’escalons que s’han instal·lat per a això. Així mateix, s’ha augmentat l’altura del castell instal·lant una tercera planta amb la construcció d’una torrassa de 2’5 metres d’ample i una altura de 3’15 metres, on s’ha instal·lat una escala d’accés. També s’ha pintat de nou tota la façana del castell, amb una pintura més resistent i un disseny més concorde al monument.