Les intervencions i activitats culturals prenen forma per al gran esdeveniment cultural que se celebra en el barri antic el 13 i 14 de setembre
El projecte cultural La Vila Vella compta les hores per a la seua celebració aquest cap de setmana en el barri antic de la Vila Joiosa. L’Ajuntament, a través de diverses regidories, així com els voluntaris implicats ultimen ja tots els detalls del muntatge d’aquest gran esdeveniment cultural que se celebrarà el 13 i 14 de setembre.
Els carrers d’aquest tradicional barri comencen a prendre forma per a albergar les intervencions artístiques i culturals que tindran lloc durant dos dies. L’Alcalde Marcos Zaragoza va explicar que “tenim pràcticament tot llest a l’espera dels últims muntatges per a celebrar tot el que hem preparat per a Vila Vella”.
El primer edil va recordar que, amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de la Vila Joiosa pretén “posar en valor la identitat cultural del municipi”. A més, aquest projecte cultural té com a finalitat revitalitzar el barri històric, declarat Bé d’Interès Cultural (BIC), donant-li vida amb múltiples activitats per a tots els públics i de tots els àmbits.
Després de l’edició del passat any en la qual la temàtica es va centrar en promoure el patrimoni etnogràfic marítim del municipi i en l’homenatge als veïns que confeccionen xarxes, enguany la Vila Vella tindrà com a eix, l’arquitectura efímera, amb iniciatives en aquest sentit, però sense deixar de costat recreacions de tota mena i fins a un vol amb globus o tirolina.
El centre històric serà l’escenari d’actuacions musicals, teatre, exposicions, intervencions d’arquitectura efímera, tallers infantils, recreacions, visites guiades… un ampli programa que es desenvoluparà el dissabte 13 de setembre durant tot el dia i en el matí del 14 de setembre.
Durant totes dues jornades hi haurà un punt d’informació en la Plaça Castelar. A més, pels carrers es podrà gaudir de “Balconades” i hi haurà rutes guiades i dansa Almadrava en la plaça de la Llum. Les intervencions artístiques i arquitectòniques seran itinerants al costat de l’exposició fotogràfica. A més hi haurà concurs de pintura i fotografia.
Entre les activitats, Instawalk, tallers per a tots els públics, una zona de tatoo, zona vermut, foodtrucks, teatre, dansa, contacontes, música o racó literari. Entre les iniciatives de més “vertigen”, es podrà realitzar un viatge amb globus o creuar en tirolina el riu Amadorio. Tota la informació es pot trobar en les xarxes socials de Vila Vella.