El Ple ha donat llum verda també a la Relació de llocs de treball (RLT)
L’Ajuntament de la Vila Joiosa ha celebrat aquest dijous, 27 de novembre, un Ple extraordinari en el qual s’ha aprovat el pressupost de 2026 i la Relació de llocs de treball (RLT). A més s’ha donat llum verda a l’aprovació definitiva de la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Detallada del PP-1 “Calçs i Atalaies”.
La proposta dels comptes anuals per a l’any vinent ha comptat amb els vots a favor del govern local i Gent per La Vila i el vot en contra de PSOE, Compromís i Vox. El Regidor d’Hisenda, Paco Pérez Buigues, va recalcar que “és la tercera vegada que aprovem un pressupost en temps en i forma, alguna cosa que en altres etapes d’aquest Ajuntament era una excepció. Ara és una pràctica habitual que dona estabilitat, previsibilitat i que permet rendir comptes de la gestió econòmica municipal”.
El projecte del pressupost de 2026 ascendeix a 73,9 milions d’euros, dels quals 50,65 milions d’euros corresponen a la despesa corrent i capítols consolidats i, la resta, és l’annex d’inversions que ascendeix a 23,2 milions d’euros. El regidor d’Hisenda va explicar que “el pressupost estructural creix un 1,5%, per davall de la inflació, protegint la sostenibilitat a mitjà termini i sense increment de pressió fiscal”.
L’edil va explicar que “totes les partides dels departaments pugen de manera general, com és el cas de Cultura o Seguretat Ciutadana. No hem rebaixat ni un euro a cap d’elles”. Així va afegir que “l’oposició ha fet en el Ple una lectura esbiaixada dels pressupostos per a alarmar a la ciutadania. No hem retallat en l’atenció i servei als ciutadans”.
El pla d’inversions pluriennal ja es reflecteix en el pressupost de 2026 amb una inversió de 23,2 milions d’euros que es destinarà a projectes productius i necessaris per a la ciutat, “una operació amb finançament extern que no altera la despesa estructural i que blinda aquests fons perquè es destinen exclusivament als projectes que s’inclouen en l’annex d’inversions”.
Les actuacions previstes són: el pont de l’Amadorio (1,1 milions), col·lector del Refoio (4,5 milions), Casa de la Música (3,45 milions), urbanització i aparcament dissuasiu del PP-4 (3,55 milions), connexió avinguda Benidorm (250.000 euros), rotondes PP-33/PP-17 (1 milió), millora del cementeri (400.000 euros), urbanització Montíboli (800.000 euros), accés nord-est al port (2 milions), Fases 4 i 5 de Termes (750.000 euros) i il·luminació (500.000 euros). La “prioritat municipal és que totes les obres arranquen en 2026 per la seua capacitat de dinamitzar l’economia local, obrir sòl per a la construcció d’habitatge i millorar serveis essencials”, va explicar l’Alcalde Marcos Zaragoza. Només en el desenvolupament del PP-4 hi ha previstes 1.500 habitatges.
El regidor d’Hisenda va apuntar que “la regla de despesa impedeix emprar romanents en inversions pluriennals fins i tot sent un municipi solvent. Per això, el finançament bancari —a tipus i termini coneguts— aporta certesa i evita paralitzacions”. Paral·lelament, l’Ajuntament “continuarà acudint a les convocatòries de subvencions, però no han de ser un mitjà de finançament com pensaven en l’anterior legislatura, sinó ser un cofinançament per a ajudar a completar la inversió. Les subvencions no es demanen i tens garantit que arriben, cal complir tots els requisits”. L’edil de l’Hisenda i portaveu del govern local va subratllar que “disposar d’una cartera madura de projectes facilitarà acudir amb agilitat a les subvencions que es convoquen”.
L’Alcalde Marcos Zaragoza va recalcar que “la meua intenció és que totes les inversions previstes amb finançament extern s’inicien en 2026. Som un Ajuntament solvent; si no existiren les regles fiscals del Govern Central, no seria necessari el préstec”. Així va indicar que “presentar el pressupost dins del termini i en la forma corresponent ja és una manera de treballar en aquest Ajuntament que no es donava abans”.
El Ple va aprovar, amb els vots a favor del govern local i l’abstenció de PSOE, Compromís i Vox, la Relació de llocs de treball (RLT) 2026. El regidor d’Hisenda va explicar que aquesta RLT “compta amb el suport de la Taula de Negociació de l’Ajuntament”.
En el Ple es va donar llum verda de manera definitiva a la Modificació Puntual del Pla General d’Ordenació Detallada del PP-1 “Calçs i Atalaies”. La proposta va comptar amb els vots a favor del govern local i Gent per La Vila i l’abstenció de PSOE, Compromís i Vox.