L’alumnat d’educació infantil del col·legi Poble Nou ha gaudit aquesta setmana de les sessions del “bolic de contes”. Es tracta d’un projecte educatiu experimental proposat per les regidories d’Educació i Serveis Socials i Igualtat, que pretén animar la lectura amb continguts coeducatius i no sexistes que promouen la igualtat en edats primerenques. Aquesta iniciativa és duta a terme per dues mestres jubilades del municipi, Pepita Soriano i Angelita Sellés, que aporten un valor socioafectiu al “pañuelo de bolic”, de manera que transmeten la cultura popular, com l’ús del mocador a l’àmbit quotidià.
El “bolic de contes” conté una selecció actualitzada i cuidada, amb suggeriments per edats, de títols de contes i relats infantils per educar en igualtat abordant temàtiques diverses com els estereotips de gènere, la diversitat sexual, la pluralitat de models familiars, prevenció de la violència de gènere, noves masculinitats i la lluita contra l’homofòbia, entre d’altres.
Aquesta iniciativa es va posar en marxa com a experiència pilot al col·legi Maria Francisca Ruiz Miquel el curs 2022-2023 i en aquest curs s’ha reprès per oferir-se als centres escolars Maria Francisca Ruiz Miquel, L’Ermita i el Poble Nou. La regidora d’Educació, Marisa Mingot, ha assenyalat que es pretén ampliar aquesta activitat a tots els col·legis del municipi ja que resulta molt interessant que, a través d’un mocador popular, s’acosti la lectura als escolars amb una finalitat de sensibilització sobre la igualtat.
Juntament amb el “bolic de contes” s’ha elaborat una guia de lectures i recursos didàctics i es lliuraran, aproximadament, 260 llibres als tres centres participants perquè cadascun disposi d’un fons propi per a cada aula.