La primera edició del Fòrum Jove es clausura amb una sessió lúdica i informativa en la qual els viatges han sigut el centre del debat. La vesprada va arrancar amb música en directe i una banda de música va amenitzar la trobada en la plaça dels Moreres, en el barri històric. A continuació, els joves van assistir a dues interessants xarrades a la Casa de la Joventut. Ambdues xarrades van tractar entorn als viatges, el tema més demandat i interessant per als joves, extret de les anteriors sessions del Fòrum Jove i de les enquestes realitzades en els centres educatius per la regidoria de Joventut. Per a l’ocasió, van intervenir el guia historiador i arqueòleg Alejandro González i el periodista i creador de contingut Pablo González “Pegameunviaje”, els qui van orientar als assistents en com triar destins, van comptar les seues experiències i com gaudir dels detalls i avantatges de cadascun d’ells, així com com aprofitar les xarxes socials per a gestionar informació o per a comptar les pròpies experiències, que es poden convertir en negoci. La jornada va finalitzar amb una xocolatada i el sorteig d’entrades per al Maror Festival, el festival de música pop rock que organitza l’Ajuntament de la Vila Joiosa al juny.
El regidor de Joventut, Carlos Soler, ha explicat que aquesta primera edició del Fòrum Jove, destinat a joves entre 12 i 30 anys, ha resultat ser tot un èxit de participació i ha animat als joves a compartir inquietuds amb la finalitat d’oferir-los iniciatives concordes als seus interessos. “Hem realitzat una escolta activa i aquesta recopilació d’informació sobre necessitats i preferències dels joves també ens serveix per a dissenyar i oferir activitats concordes a elles i que milloren i transformen l’entorn juvenil del nostre municipi”, ha apuntat Soler.
El Fòrum Jove va arrancar al febrer i s’han celebrat diverses sessions de participació, amb espais de diàleg i jornades lúdiques amb jocs i exposicions artístiques a càrrec de l’alumnat dels instituts a la Casa de la Joventut.